Bajs

Folk har slutat att säga bajs, varför säger jag? Det är ett roligt ord, och om man vill skratta så åker man ner till reningsverket nere vid trissen med fläkten på högsta effekt i bilen. Det är som heroin fast mer sunt.


Jag har just ringt runt till kommunen och folkbilboteket för att förhöra dem om en bok de anser mig skyldig pengar för. Jag hoppas de inte hittar vilken, för jag väntar på ett telefonsamtal in this minute. Och inte har jag tänkt betala för en bok de inte ens vet vilken det är. Det vore rent osunt, och en förbannad pina för min plånbok.

Det står i fakturan "RÄTTSLIGA ÅTGÄRDER MEDFÖR YTTERLIGARE KOSTNADER". Ja fan, det säger ni? Inte har jag fått någon påminnelse om nån trist jävla bok på minst 100 år. Det står att jag lånade den 2007, så vad jag inte förstår är att varför vänta så länge med detta? Assholes. Det är bokmaffian som ligger i görningen. Jag läser aldrig böcker heller, vilket förklarar min oallmänbildning i ren allmänhet.


Tråkiga ärenden idag, och vad mer kan man säga? Bajs! Blir reningsverket med bilen senare.

Heya

Kommentarer
Postat av: susanne

det är säkert typ en mattebok eller nått du lånat på skolan 2007 som du glömt/snott;)

2009-05-11 @ 17:01:57
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0