Mitt förbannade humör

                                             

Det är bara att konstatera att mitt humör är fullständigt out of wack. Jag har varit på någorlunda okej humör hela dagen, får hjälp med det mesta men endå kan en pytteliten sak som att tanka göra mig förbannad.

Det hela började med att jag tankade mammas bil för att kunna ta mig till Latikberg(Bengt skall reparera den, den snälle karln!). Det kostade 202 kronor.

Jag lämnade Audin för att ta Vickans Audi tillbaka till civilisationen efter en knappt timme och upptäckte med FASA att tanken var på de röda strecken. Och att vi kanske inte skulle klara oss hela vägen till Vilhelmina. Jag kunde höra Bengts röst dåna i huvudet " Häh det räcker gött". Hur om jag får fråga?! Sen är det något fel med accelerationen, så att fanskapet bullrar och drar som den vill genom samhället. Jag kände mig verkligen som en fara för det övriga folket som promenare med sina barn (ovetandes om mitt problem) på gatorna.

 Sen finns det ingen servostyrning, så jag fick i princip försöka vrida ratten med hjälp av adrenalinet jag fick när jag var förbannad över bensinen.

Daniel: Vad ska du göra?
Vanja : Jag vet inte, men jag tänker då för helvete inte tanka fanskapet
Daniel: ....
Vanja (ser OK): Häh jag måste väl tanka då för fan, men jag gör det mot min vilja!! Annars stannar vi väl någonstans, och det tänker jag då verkligen inte göra. 

Daniel fortsätter att titta på mig. Sådär lite förfärat och stillsamt.

Jag kör fram till pumpen och ser att det står två medelålders män och diskuterar något vid sin hojj. De står stilla! Och blockerar!Jag svär och kallar dem för gubbjävlar lite diskret innan de äntligen ger sig av så att jag kunde köra fram. Jag gav dem ett ont öga så att de skulle förstå att jag var irriterad och ytterst anstött. 

Jag tankade, ringde till mamma så att hon fick lugna ner mig. Det fanns ju egentligen inget att vara förbannad över, och det insåg jag ju. Måste vara mina kvinnliga cphormoner som pulserar i mitt undermedvetna.




Daniel fick bevittna mitt psykutbrott från första parkett, utan att betala för sig heller. Vilket också gjorde mig förbannad! Nej jag bara skojar, men han fick se det iallafall.... gratis. grrr....



Nu ska jag cykla lite på min cykel och förbränna min vrede och eventuellt lite fett om jag har tur.


  Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHA! stackars daniel som måste stå ut med din vrede.

2009-05-23 @ 15:33:34
Postat av: lilly

HAHAHAHA! stackars daniel som måste stå ut med din vrede.

2009-05-23 @ 15:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0