Nytt nytt, aj aj aj

Hejsan!

Nu sitter jag ensam i min lägenhet, med Easy då förstås. Så riktigt ensam är jag ju inte, men rent tekniskt sett så är hon inte något konversationsmaterial. Snarare en stor hårboll som är beroende av mig.

                                                 

Jag var ute på samhället med Daniel och Mor och såg att de äldre karlarnas sandlåda har öppnats igen för rekonstruktion detta år igen(?!). Vadfan håller de på med? De har hållit på sedan 2006, varje sommar. Och inte ser jag något direkt skillnad, annat än att det ser grävt ut när de är klara. 

För er som inte vet vad de äldre karlarnas sandlåda är, så är det en parkering vid ICA-Tallen som aldrig blir "klar". Och jag har tänk ut en rad olika teorier till deras återkommande byggande, år efter år;

* De vill få turisterna att tro att de försöker förbättra Vilhelmina. Och att vi kan gräva lika mycket som i andra städer, trots att vi bara är ett samhälle

* Karlarna måste ha lön och något att göra, så kommunen sätter dem på platsen där det finns mest jord

* Männen träffar kvinnor som har en slags fetish för byggarbetare, vilket resulterar i överflöd av ligga.




 Somsagt, vad fan håller ni på med?



Annars har jag börjat få ont i halsen och lock för öronen. Härligt, halsfluss kom och omfamna mig i din varma barm igen! Vagga mig stillsamt med dina rakbladsvassa sjukdomssymptom. Men innan detta ska jag äta räkmackor. Fyfan vad nice.


p.s! Jag har lagt upp en liten Mp3spelare uppe i hörnet av min blogg. Jag kommer att ta bort den framöver, för det var inte direkt som jag hade tänkt mig.

Kommentarer
Postat av: susanne

jag ser ingen mp3?

2009-05-26 @ 20:51:48
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0