Sommar och sol! Havet och vinden!

Hejsan, vi har inget hav här i Vilhelmina, bara en sjö eller två som ibland luktar bajs. Eller nej, det är bara ett ställe som luktar bajs och det är nere vid småbåtshamn om det är blåst. För reningsverket ligger typ 200 meter bort.


Hursomhelst, idag har det varit så jävla fint väder! Jag har haft Jenny hos mig sedan igår, och vi har bara varit hemma för att sova i princip. Annars har vi varit ute och "fiskat" och promenat i sommarsolen. Tänkte bjuda på lite bilder när jag endå är i farten liksom ( ja det är väl så).


          
              
               En bild på mig, och sedan bilder på Jenny när vi promenerade vid hängbron.

             

Och här har vi mig nere vid hängbron, en bit bort vid en såkallad fors. Och sedan mig i en vattenreflektion, plus en massa yngel som jag och Jenny försökte fånga med håv. Det var en hård fight, men vi klarade att kanske få upp... 200? Men sen dog kanske hälften av chock. Hemskt.
 
          

Jennys burk är till vänster, min till höger. Det är väl bara att konstatera att jag är bättre på att "fiska" än vad hon är! Sedan kom Daniel förbi och försökte, och han fick den största fångsten. Fisken var ungifär som ett lillfinger på sin höjd, och han var mycket stolt. Bilden längst till höger kan ni se mig (i en inte så smickrande vinkel) med Easy i ena änden av pinnen som jag försökte roffa åt mig. Hon var helt cp och morrade under hela akten, vilket gjorde mig mer målinriktad.

     

Bilden till vänster är inte alls manipulerad, den är helt normal. Vi ser verkligen ut så i verkligheten - NOT! Min kamera är helt galet konstig ibland, och gör som densjälv vill. Men det har ju en viss charm, så vafan. Den bjuder jag på. Bilden i mitten, som ni ser, föreställer Daniel i starkt behov av att dö. Han tyckte det var så coolt att ligga där helt enkelt, och han tvingade mig i princip att ta kort fastän jag inte ville.
   Sen undrar ni nog vad som händer på nummero 3. Raman och Easy i extas, kanske lite väl...jag undrade ett tag vad han gjorde med min älskade hund. Men hon verkade inte ha något emot det, så vafan. Den bjuder jag OCKSÅ på !


Nu orkar jag inte lägga upp fler bilder. Bara en till, sen är det bra. Är somsagt inte så många som läser min el bloggo! Kolla facebook snart istället.




Jag blev bjuden på Cola nere vid trissen på gräsmattan. Men det var för mycket mygg så jag fick säga som nu ; Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kaxig t-shirt du har! :D Snyggt ;)



och du, hur blev det med funbeat? :P komigen och promenera och öka minutrarna! :)

2009-05-17 @ 23:56:18
URL: http://sockerbitan.blogg.se/
Postat av: Anonym

påstår du att jag ser fet ut på bilderna?! ARGH! Nej jag skämtar, men nja jag har inte kommit igång med den där sidan. Jag fattade ingenting. Men jag rör mig mer varje dag iallafall, mest för att det är en pina att sitta i en stekhet bil ;)

2009-05-18 @ 13:04:29
Postat av: Vanja

Det var jag som skrev alltså

2009-05-18 @ 13:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0