Trissebacke

Jag är bjuden hem till det iranska höglvarteret nere på trissen på middag, och det ska bli trevligt. Vi ska dricka 2 cider var, chilla och... kanske inte prata eftersom jag inte kan kommunicera med dem ordentligt. Men jag kommer att titta på dem, le, och kanske se korkad ut också, men inget är bestämt. Det kommer som en bonus när man inte kan kommunicera.


Jag blir obekväm i sånna situationer, det är inte roligt att inte kunna prata. Sen om nu Daniel skulle översätta skulle jag bara titta på honom, och inte på dem. Och när jag säger något blir det ofta " Oj vad roligt" även fast det är skittråkigt. Kanske det blir annorlunda ikväll! Kanske de har lärt sig Svenska, eller åtminstånde lite Engelska. Men det tror jag inte.



Om man blir lite packad kanske man kan kommunicera med ett "Tjoho" och ett "Tjohej". Men det är somsagt bara 2 cider.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0