Min begravningslista

Eftersom jag haft lite dötid sedan jag kom hem har jag tänkt lite på hur jag skulle vilja att min begravning utspelade sig om jag dog.

 Nummero 1: Helst ska ju alla vara jättelessna. De ska sakna mig och inse vilken kanonkvinna jag verkligen var!

 Nummero 2: De ska spela en låt med Aqua, helst "My oh my". En bit ur texten låter som följande;
"My oh my, do you wanna say goodbye?". Förmodligen, om jag dött. Väldigt passande. Och jag älskar Aqua.
Sen skulle ett litet bildkollage av mitt liv kunna passera medans låten spelar.

Nummero 3: Alla ur familjen ska kliva fram vid kistan och berätta ett roligt minne om mig. Kanske om hur jag sket på mig när jag var liten, eller om hur jag svalde en hel bacon så mamma fick dra ur halsen på mig. Valfria alternativ! Men sen får de gärna säga något fint också.

 Nummero 4: De ska strö min aska över lägdan utanför mitt gamla hus(barndomshem) i Latikberg. Inget "ligga i kistan och vänta på att ruttna", här inte!

 Nummero 5: Efterfest, såklart. De ska festa till ljudet av min spotifylista, som jag så sällan får spela när jag är på party. Tar för givet att jag måste få bestämma på min egen begravning(tittar på Desireé!)! Koden skriver jag i testamentet.

Nummero 6: Inte så mycket mer att tänka på faktiskt.. mm.. Fikat på serveringen måste vara räkor med rom, ägg och creme fraiche. Ingen torr bulle med saft. Men saft är okej.



Så ! Nu vet ni exakt vad ni ska göra om jag skulle råka dö. Risken är betydligt större nu när jag bor i Stockholm.




Helt klart den bästa begravningslåten.


Kommentarer
Postat av: Emelie Mörk

Ah, latikberg. vilken läggda?

Skulle va fränare att bli spridd i finaste bomsjön :P

2010-03-19 @ 17:40:20
URL: http://pujuuk.blogg.se/
Postat av: vanja

Hehe nej, jag skulle inte digga att ligga på nån geggig botten! Hellre en lägda med mjukt gräs, där jag sprang när jag var liten, dvs vid min fars hus.

2010-03-19 @ 17:52:08
Postat av: Sessan

Du måste vara rädd om dig så att det inte händer.. annars måste du ju komma hem! Kram från oss alla 7

2010-03-19 @ 19:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0