Mat i kyrkan

Som få faktiskt vet är min gode väl Daniel kristen, men inte sådär jobbigt kristen. Han sjunger sällan psalmer för mig innan jag ska sova eller citerar josef när han red in i jerusalem på en sliten liten åsna när jag ligger och spelar mariokart. Men han har sin tro, i guess. Och jag har min barnatro, men jag har ingen somhelst stark knytning till den där bamsingen uppe i himmelen som påstås styra världen with an iron fist.


Men jag är iallafall bjuden till Alfakurs ikväll klockan 6 för att äta Tacos! Daniel påpekade också att - "du får inte gå försen klockan 9! Det är oförsämt att äta och sen bara gå". Vad tror han om mig egentligen? Att jag är ett slags megamatvrak som lever i utkanten av vårat samhälle? ja iofs så stämmer det till en viss del, eftersom jag har en tendens att bli lite antisocial. Men jag är inte oförsämd, eller försöker åtminstånde att inte beté mig som ett gammalt troll som levt under en bro i 10 år. Tror jag lyckas ganska bra.


   Och på lördag blir det "Girls night" med Desireé, hennes syster Maria, hennes pojkväns syster och en tjej som jobbar på stenmans (hehe jag kommer inte på namnen). Man får helt enkelt se hur det blir, och vad vi hittar på tillsammans. Och innan det kanske jag och Daniel ska till Latikberg igen och ge fiskningen en till chans. Det gick somsagt inte så jävla bra sist vi stack ut, men vi hade kul ihop jag, han och Bengan. Pälsmössan ett stort plus.



Men nu orkar jag inte skriva mer, och ni orkar förmodligen inte läsa mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0