Rikskändis

Jag skyndade mig rätt tidigt på Tallen idag för att köpa dagstidningen, mest eftersom jag ville allmänbilda mig lite om världen(västerbotten), men också för att Daniel var med i den. Mest för att Daniel var med i den, annars hade jag förmodligen inte gått nära den avdelningen, som är precis brevid kassan iofs. Vad snackar jag om?


Men hursomhelst, jag blev lite fnittrig när jag skulle köpa den, för rubriken löd "I Vilhelmina ber de för Daniel". Jag fick bara en ful bild av att alla stod i en ring och vickade fram och tillbaka och snackade i tungor. Men det kanske man endast gör om man är besatt av djävulen. Men det är sant, man ber ju på sitt eget vis. Jag kanske inte går i kyrkan, men man hoppas ju på ett posetivt svar. Men de menade nog mest församlingen i Vilhelmina, för det stod icket ett piss om mig *egennyttig*!. En del av mig blev endast vän med Daniel för att vara med i tidningen en dag, men det sket sig ju totalt.


Han berättade om hur han tyckte det var att vara i Sverige, i synnerlighet Vilhelmina, men också om hur strängt det är back in Iran. De får ju somsagt inte göra något som inte är inom ramarna, alla är tyglade och kan bli straffade bara av att hålla sina flickvänner i handen på stan. Vilket kan verka lite overkligt för oss rebeller. Och att vara öppen med sin religion är ett stort nej också eftersom det är regel på att vara muslim.

Migrationsverket kan inte vara i sitt fulla förstånd, i min mening förstås och det finns nog fler som skulle hålla med. Det är som de väljer vilka som får stanna och åka i blindo, de bryr sig inte ett piss om den information och rädsla som finns hos de som kommit hit, och det gör mig så jävla förbannad. Vissa som bara varit här i ett halvår får posetivt, medans andra får vänta i ett år, ibland mer(mycket mer).


Men jag hoppas verkligen att han får stanna. Vem ska annars baka och diska inne i mitt annars oanvändbara kök?


                      

Jag älskar den där bilden där han står och borrar i isen, mest eftersom han ser så förbannat bonnig ut, och dels för att jag tagit den. Det är grrreat! Vi fick förresten ingen fisk den dagen, och Daniel tyckte att det var tråkigt. När Bengt tog upp som förslag att åka och fiska igen så  sa han "Fiska?... mm... jag vill inte. Tråkigt. Men vi kan åka skoter!".

Nej att sitta med en lina och rycka är nog inte så värst roligt. Speciellt inte om det är utan resultat.


P.s! Ni kan läsa om det  -> här <-

Kommentarer
Postat av: malin

haha, detta blev mitt socker till lördagskaffet.

2009-04-18 @ 12:43:59
URL: http://maulyn.bloggspace.se
Postat av: Sonja

haha jag hade också viljat skriva något om honom!

2009-04-18 @ 21:25:28
URL: http://burriburr.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0