SVT och hundpiss

Svt visar endå rätt hyffsade saker ibland. Ta tex, "kobra" eller "183 dagar" med Tuva novotny och den där killen som var med i "Tre kronor" för hundra år sedan. Där hade han långt hår och såg ut som värsta hippien.

Sen så har vi "Andra avenyn" som jag började att se i brist på annat. Tycker inte att det är så speciellt bra, men det är långt och perfekt att cykla till. Många undanflykter! Innerst inne dyrkar jag nog dessa program utan dess like, men är rädd för att förväxlas med ett fikus.


Nåväl, idag vaknade man kl 10, klev upp och drog ner på VIBO för att fixa kopia på mitt hyreskontrakt. Sen så drog jag och Daniel hem till mamma för att han skulle få se hunden Ari, en gigantisk samojed som hon har tillsammans med Latikbergs-Lars.


Hahaha jag har aldrig skrattat så hårt på länge! Jag kunde inte andas och ramlade nästan omkull på köpet när Daniel beslutade sig för att gå ut med både Easy och Ari på samma gång. Jag och mamma tittade fundersamt på varanndra medans han lunkade ut tillsammans med dem, för vi visste ju hur det kunde bli. Kopplen snurrades ihop, och daniel snurrades mest runt mot sin vilja. När jag tillslut fick nog av att vara skadeglad så gick jag ut för att hjälpa till(jag hade ju sett hela händelseförloppet genom fönstret).

Och vilken hjälp jag gav! Daniel blev alldeles inrullad i koppel och snören, ramlade och slog med hela kroppen i ett hårt träskåp som snickraren på övre våningen kastat ut. Easy sprang runt, fastnade i Aris koppel och jag likaså. Det var fullständigt kaotiskt, och det var fan det roligaste jag varit med om på väldigt länge!

Innan allt hände så stod jag och skrattade åt en utav Daniels kommentarer "Ari pissade en coca cola vid bron". Jag tittade, och alldeles riktigt så var det den största snöväggen av piss jag någonsin sett i hela mitt liv.


Ni förstår nog inte hur jävla roligt det var. Och jag är kanske inte speciellt bra på att beskriva, men huga! Hundar är nästan lika roliga som katter ibland. Men jag gillar inte katter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0