Medelålders vrak

Jag är så urbota less på alla skitprogram som visas på tvn nuförtiden. Spelar ingen roll vilken tid på dygnet man kollar efter, alltid samma ytliga, rika och värdelösa realityvärld med gamla haggor som bråkar med sina väninnor.

Efter "Sex and the city" har det kommit "Lipstick jungle" , "houswives of orange county" och "Sveriges hollywoodhemmafruar". På alla kanaler ska man tvingas se rika, översminkade och galna kvinnor leva likadant som för 20 år sedan. Fast med mer pengar och hängigare skinn, brösten har de dock fixat med lite nip/tuck.


De ringer samtal, minglar och skäller lite på sina tonårsdöttrar som betér sig precis som de hormonstinna cpungarna i "My sweet 16" på MTV. Sen undrar de hur ungarna har kunnat bli så, fastän de skämt bort ungarna med precis allt de velat ha sedan de föddes.


             

 Jag förstår inte varför det ska vara så in i helvete intressant? Sen att de flesta använder ord som "I love it" med lös röst när de ser en väska de vill ha, eller skriker så fort de inte får tag i rätt designerklänning till det senaste cocktailpartyt får mig att vilja spy. Är detta början till jordens undergång? Seriöst, ser jag en till Paris Hilton-wannabe tar jag en kniv och cuttar upp mig från slidan och uppåt.


  Sen finns det ju bra perpektiv på det hela också, att dessa kvinnor har ambitioner och försöker göra något av sina liv. Men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0