The jultomte.

Hejsan!

Hehe jag vet inte om man kan avslöja det, men ikväll när jag kommit hem från arbetet hade familjen enhälligt bestämt att jag skulle vara jultomte. Trodde att Bengt skämtade när han plockade upp mig från arbetet, men tydligen inte. Det var bara att gå in i garaget och likt Clark Kent, transformera sig.

Byxorna var för små, skägget kliade, åkte in i näsan och tröjan höll på att sprängas efter att vi tryckt in en kudde under den. Skorna var alldeles för stora och jag kände mig som ett förstaklassigt sluskfyllo.
Rörligheten var begränsad. Och Ossian sa "Det är ju VANJA!". Vi fick lov att förgöra honom. Ingen skulle ju få reda på min riktiga identitet!! Han kanske inte tyckte att min kroppsform ändrats speciellt mycket endå heller.

Hur som haver, så längtar jag tills jag jobbat klart imorrn. Då får jag vara ledig och hälsa på allihopa mer, umgås etc. Ingen mening att de kommer hem om jag inte kan träffas *lessen i ögat*.


Hoppas att ni haft en bra julafton then! Hej hej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0