Amelie



De flesta som har sett den här filmen anser sig vara konstnärliga själar, oförstådda och udda i samhället. De springer ofta runt  i konstiga stickade koftor och och uttrycker sig på ett visst sätt, på något sätt EMO men samtidigt inte.
  Tror faktiskt att det vill känna sig lite ufo och speciella, det är därför Tim Burton och sånna här filmer faller dem i smaken. Ta tex Edward scissorhands och the Nightmare before Christmas.

Missförstå mig inte, jag har ingenting emot dessa människor. De är oftast roligare och mer färggranna på något sätt(jag har ju faktiskt gått estet). Så jag borde veta. Men det är endå en tanke som föll mig in. Det enda som stör mig är när folk tar sin speciella sida och överdriver den som fan för att synas, ungifär lite som den där Carolina af Ugglas? Hehe nej jag vet inte, kommer inte på något vettigt exempel än figurer som bara existerar i mitt huvud. Och lite överallt. Men när de överdriver så försvinner charmen med den där uddheten bort, och det enda som blir kvar är hur störd man är på att de betér sig som clowner.


Den mest färggranna klass jag någonsin sett och haft äran att beskåda på nära håll är dåvarande Estet2 som gick på Malgomaj när jag gick i ettan. Visst kunde jag störa mig på dem när de sjöng högt nere i vår korridor ibland, men de var äkta. Och de hade roligt! Om det endå fanns fler av dem i Vilhelmina. Då hade det nog varit lite tokigare och mindre insnöat.


Det finns oftast bara posetiva saker med att vara Estet. Men det är nästan ett krav att störa sig på dem om man går i en annan klass, ungifär som att man måste tycka att fordons är sluskar med fula gamla volvo V40´s. I know i thought that.


Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Lina

Amen :)

2009-02-22 @ 14:24:19
URL: http://sockerbitan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0