Dagen avklarad

Då var min dag avklarad och levd Jag har andats och allt har gått som planerat, men inte det jag har velat få gjort iallafall. Men det är så det kan gå! Jag har lite beslutsångest angående förslaget om att dra ner till Johannes och se på en acopolypto eller vad den nu heter som Mel Gibson gjort ( Heil Mel Gibson!).

Men det blir antagligen så att jag drar. Har endå inget vettigare för mig ikväll förutom att sitta och söka på en massa sidor om småpojkar som blivit pappor vid age 13. En pojke dock, inte flera stycken.
Det är rätt sjukt, för min äldsta syrra var 12 år när jag föddes. Tänka sig om hon var min mamma. Jag känner att jag är alldeles för ung redan nu, och rent generellt är det väl rätt vanligt att få barn när man är 20. 

Men fördelen med att vara farsa är ju att man kan dra hur fasen man vill och avsäga sig nästan allt ansvar. Många som följer den trenden nuförtiden, inte minst här i Vilhelmina. Men alla känner väl någon som haft en strulig familj och blivit rätt okej endå. Men det vore ju trevligt med lite mer engagemang.


Annars vad ska man säga. Jag var hemma hos Viktoria och käkade Chili con carne, riktigt skitgött. De borde laga den maten lite oftare, men som Vickan sa ; utan paprika. De märke att jag inte var så förtjust i den när jag hade renskrapat tallriken. Imorrn blir det till att passa Ossian! Men det är easy piecy, han är en väldigt lättskött liten pojke.






I got a plan, we can do it baby baby baby ! Om en kille sa så till mig skulle jag vara såld. Eller äcklad. Eller helt enkelt anta att han är ett Britney-fan och bli imponerad av öppenheten. Det brukar ju vara pinsamt.
Kan de även ha varit lite inspirerade av Carola när de skrev låten också? Låter som om de säger "Hey mickey, hey mickey"? Sexigt värre! Den där pojken verkar RIKTIGT lyckligt lottad.


Men Carola ripp-offade nog den låten av någon annan också. Många i Amerika som trallar på den. Men nu babblar jag, utan att ha så mycket att säga egentligen. Wedding singer på tvn, och jag blir alltid rörd av låten i slutet. Det får man inte missa.

Somsagt, när ska någon skriva en låt till mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0