Latikbergsäventyr

Ja vad ska man säga annat än ; tjoho idag ska vi åka skoterpulka. En såndär med tak, så man slipper kisa med ögonen och hoppas på att bävermössan inte flyger åt skogen.

Bengt ringde för att kolla så att vi var "på gång" två timmar i förväg. Och innan det så drömde jag att jag och Lilly sprang runt i ett drömhus. Jag hade blivit biten av en varulv, så jag fick stanna i desireés hus(hon bodde i robins gamla hus), för hon var tydligen också en varulv om nätterna. Det var kanske hon som hade bitit mig in the first place.


Sen sprang jag runt på ängar, sen blev jag jagad igen av skolbussar och knuttar på skotrar. När jag pekade "fuck you" till en unge på skolbussen så sa han "Det är Vanja!"

Men jag tror han sa det för att psyka mig. Jävla brat.


Annars så har det hänt en del andra saker, som hundpiss i två olika sängar. Äckliga åbäken! Dom har INGENTING där att göra! Och inne i köket. Jag klev upp kl 8 för att rasta dem, båda pissade oh bajsade. Inga tecken på urinläckage i hela lägenheten.

Men endå fanns det två pölar när jag klev upp kl 10. Det är något seriöst fel på den där Mira. Inkontinent till 200 procent. Och det går inte att komma högre än till 100.



Hehe, igår när jag och Jenny såg på den magiska filmen "Sjöhästen" så blev  det lite för sent för Ossian. Han sa att han var trött, så jag sa att han skulle gå och he på sig pyjamasen och lägga sig i sängen. Jag såg honom gå runt lite, så jag antog att pojken hade däckat i sängen efter en stund.

 När den var slut så gick jag in för att kolla hur han hade det, men det var tomt. Jag gick in för att kolla i mammas säng - tomt. Panik! Men han hade ju inte kunnat gå ut, för det hade vi märkt på en gång.

Jag tänkte gå in på toaletten när jag snubblade på en påse, och plötsligt hörde vi någon som grymtade till, men var? Jo i hörnet på golvet, ihopkurad i fosterställning. Det såg rätt bekvämt ut, och min första tanke var " Aint to bad, det var ju såhär stenåldersmänniskor hade det". Men sen insåg jag att jag varit en rätt kass barnvakt som inte kollat till den lilla 5åringen. Jag både filmade och tog kort, för att ni skulle få se en glimt av hur bekvämt det verkligen såg ut.

                 

Vi bar honom till sängen och klädde av honom, la täcket och pussade honom på pannan. Idag är han lika glad som alltid, så tror inte han skadades alltför illa av händelsen. Är nog inget av hans kommade traumatiska minnen, om han nu får några.


Lite bilder från Frasses efter skidtävlingen :




Jenny var helt död, fast med puls.

Kommentarer
Postat av: Kanelbiten

Åk lite extra för mig! Ååå, jag längtar till snön!!

2009-02-28 @ 14:24:13
Postat av: Sonja

nämen lilla lilla söta ossian!!

2009-03-01 @ 11:38:04
URL: http://burriburr.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0