Skidtävling

Jag har nu till morgonen skjutsat Jenny till skidstadion för att låta henne ladda inför hennes livs race : Skidrace. 1½an.
  Det är en tävling som kommer att forma hennes liv, som kommer avgöra om hon är en vinnare - eller en förlorare. Det kommer att avgöra hennes framtid !

Eller så är hon bara där och åker för att hon måste, det är väl ett krav från skolan. Och så kommer hon göra sitt bästa som vi alla gör när vi är på sånt där. Eller har varit, börjar ju att bli en gammal nucka nu. Men jag minns så väl när man tävlade själv, och det viktigaste var att slå Lilly. Hade jag slagit Lilly, hade jag vunnit allt. Så jag slet som ett djur upp för backarna, och stannade aldrig för att ta en mugg saft.

Men nu måste vi åka, för att se till att vi kommer i tid! Jag vill knuffa iväg henne från starten.


Heya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0