Återfunnen


Igår vid 4  på eftermiddagen fick jag mitt sista sms. Efter 9 timmar fick jag leveransrapport om att Daniel fått mina. Var höll den karlen hus? Jag byggde upp olidliga tankar i mitt huvud av hur han blev våldtagen av en svensk äldre kvinna på centralen, låg fastbunden på havets botten eller helt enkelt glömt bort mig.

Vi brukar alltid prata på kvällarna och berätta om våra dagar, men detta var en ohygglig avvikelse.

Nu på morgonen fick jag dock ett samtal, och det var han. Jag var så trött att jag knappt orkade prata eller berätta saker, och jag sa heller inget om mina fasansfulla tankar tidigare på natten. Men jag tänker endå köpa en flaska pepparspray till honom, just in case. Sen ska han hålla sig borta från havet.




 - Daniel i ett inte helt osannolikt scenario


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0