Ingår ej i arbetet

För er som inte vet, jobbar jag på ett hem där funktionshindrade bor och lever sina liv. Jag hörde en historia om en kvinna som jobbade där och hade en kille som var väldigt sotis. Så sotis att han faktiskt en kväll rusade in i gruppboendet för att kolla så att hon inte stod på knä och sög av nån karl som hon hjälpte inne på toaletten.


Jag menar... what? Skulle hon torka, kasta bajspapperet och sedan köra en all nighter? Jag vibrerade av äckelkänslor, och mår fortfarande lite illa. För vem vill ligga med en med gammal man med downs? Eller en man som har en hjärna lika välutvecklad som ett litet barn? Eller en gammal man överhuvudtaget? Vi ska finnas där för dem, få dem att känna sig säkra men inte direkt kåta. Det har jag inte läst.

Men däremot så står det i våra papper när vi anställs(varför det är nödvändigt vet jag inte) att man inte får ha nära fysiska aktiviteter med de boende. Jag vet inte. För mig är det helt otänkbart. Men ni andra kanske skulle köra hårt om det ingick i era arbetsuppgifter!


Så den här svartsjuke mannen hade garanterat en liten twist i sin skalle som jag hoppas att han blivit av med.




- Knulla oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0