Nyvaken

Ibland är man bortskämd med att få onödigt mycket sömn - trots att man jobbar. När jag jobbade på Tallbacka tyckte jag att det var värsta sovmorgonen om man fick ligga till halv 8.

På B4 där jag är, kanske 10 eller 11. Så nu när man ska vakna 9 är det nästan fruktansvärt, för det värsta jag vet med att kliva upp tidigt är att veta att man måste sova. Man ligger och krälar i sängen och trycker ihop ögonen allt vad man kan i hopp om att falla in i tillfällig koma. Sen ringer väckarklockan och man känner sig bara allmänt lat.

Idag jobbar jag 9 till 19.00. Det är ett sjujävla pass, men det är "värre" imorgon, 10-20.30. Men jag kan kanske gå tidigare, vem vet. Jag drömmer lite om summan pengar jag kommer att få.. men det är rent önsketänkande för tillfället.


Hundjäveln Mira kan ju inte gå ut i regnet för att kissa, så istället går hon runt i cirklar och stönar. Hon är så le!! Hon kan inte kissa ute om det är ;

1. Snöigt
2. Regnigt
3. Blött
4. ...eller Blåsigt

I princip aldrig alltså, så man får helt enkelt följa henne ut och tvinga henne att stanna där. Men tillochmed då står hon och tittar på mig och dörren hur länge somhelst istället för att "go down to buisness".


Nu ska jag slappa innan jag åker på jobbet. Kanske ta på mig en ordentligt tröja, för det är kallt som satan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0