Dålig sjukvård

Allmänt värdelöst.

Jag har en sak att säga idag, och det är inget mindre än att sjukvården, specifikt här i Vilhelmina är ett skämt.

Människor som uppenbarligen behöver hjälp, skjuts undan och behandlas på ett väldigt dåligt sätt. Möten och dylikt känns som ett sätt att fördröja saker och få anhöriga att backa undan.
- " Det finns ingenting man kan göra åt saken" är en mening man fått höra en hel del. 
- "Man måste uppfylla vissa kriterier"
  För att få ordentlig hjälp måste man tydligen krascha och låta allt gå åt helvete först. Inget kan göras i "tidigt" stadium, trots att det är fullkomligt klart att något måste göras. Och snart.


Kolla bara omdömena på Eniro.se  . Lite bra kritik, men vem vet. Kanske de lagt in det själva innan folk började att klaga. Det verkar lite skumt.

Varför finns sjukstugan i Vilhelmina kvar? Kan någon förklara det för mig? Ingen verkar vara nöjd med vården som erbjuds, och det har vid ett flertal tillfällen gått väldigt fel. Man har ju hört! Är det nån slags parkering för sjuka människor som ligger inför döden? Finns det riktigt hjälp? Man känner sig då absolut inte trygg, den saken är säker! En enkel förfrågan som att ta bort vissa saker gick in först efter 3 ggr.

Jag pissar inte på allt, klart det finns sköterskor och dylikt som gör ett kanonjobb(det har jag märkt). Men det finns saker som gör mig så in i helvetes förbannad, och jag orkar inte hålla tyst om det heller. Sakerna jag fått utstå de senaste veckorna har slitit både fysiskt och psykiskt, och det är på tiden att något blir gjort.


De är lata och vill ha snabba lösningar. Speciellt inför semestern såklart.

Tiden står still.

Kommentarer
Postat av: burriburrsonja

jag håller med dig. nånstans är det nån som inte lyssnar på vad vi säger.

2009-07-04 @ 11:56:39
URL: http://burriburr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0