Inskolning

Imorrn kl 8 har jag inskolning mellan klockan 8 och 1, och efter det så ska jag till Malgonäs och gratta Moa-my som fyller 1 år. Och på Onsdag ska jag inskolas mellan halv 4 och 9 på kvällen!

Det känns riktigt gött. Jag kan stå i ett hörn och se väldigt dum ut, medans de andra demonstrerar och pekar ut saker som jag ska göra den dag jag ska jobba. Dvs om 2 veckor. Allt detta med lön.


Jag ska förstås anstränga mig, hehe det är ju givet. Men det känns skönt att inte ha en viss press på sig. Man kan ju det mesta efter att ha varit på Tallbacka och Åsbacka, men det är ju annorlunda på gruppboende. Kvinnan jag pratade med(är så dålig på namn) var väldigt trevlig och välkomnade mig med öppna armar. Det gör mycket! Hoppas verkligen att de jag ska jobba med är snälla och inte hotade klimakteriehäxor. 


Nu är det "Dog whisperer" på tv, och det brukar jag och mamma alltid se på. Eller mamma ser på det och jag hänger på av ren tristess. Annars brukar det vara matlagning på topplistan, och jag vet hon blev besviken när "Dagens rätt" var ett hästraceprogram och inte något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0