Bilder från the barn

Jag har som bekräftat hjälpt till att passa syrrans småbarn i några dagar, och under en utav de dagarna så var vi ute på en skotersafari ute på Latikbergs vilda prärie! Ni kommer att få se mig i en utav Bengts mest väldesignade jackor, och formen får mig att se magnifik ut. Varning för hett bildmaterial!


De började med att klä på sig



Sen var vi framme i Latikberg och väntade på att Jenny och Bengt skulle komma tillbaka från affär´n.
Ossian klättrade i trappan med med en vild gepard/slash/Lejonblick




Sen tog Ossian ett kort på mig och Bengt. Väldigt bra!


 

Jenny kom tillbaka och väntade på att jag skulle klä på mig nångång




Ossian sprang omkring och jagade Easy. Eller tvärtom.




Barnen började att leka med hundarna, och det blev nästan lite kaotiskt




Ossian var noga med att skala kopplet (gick sönder samma dag)




Och Jenny var noga med att trackassera hundarna

 

Sen var vi äntligen påväg! Med Bengt  i ledet var vi inte rädda. Och Ossian fick sitta där framme, värsta grejjen.



Jenny var uppe i varv. Äntligen skulle vi åka iväg! "Skoterpulka måste vara som att åka Extreme", tänkte vi. Eller jag.



Här sitter de två yngsta damerna och delar säte



 Nu var det inget snack om saken. Det var dags att springa runt stugan som ett par överdoserade psykon och jag gjorde mitt bästa med att springa i gummstövlarna storlek 55. Det gick sådär.



Hundarna var heller inget undantag. Det var Easys första gång som en fri själ, och hon tänkte utnyttja varje sekund. Gorim är en rutinerad äldre herre, eller äldre.. slusk. Och han visade hur det gick till! Än är man ung!



Ossian in action



Enda sättet för mig att komma med på bild är att ta ett själv. Har ingen historia bakom det!



Hundvaskern dränkte sig nästan i snön.



Mest för att vi hade grävt en "dödsfälla" med Bengts spade. Det började med att jag brakade genom snön, sen var vi igång med avrättningarna.



Sen ramlade Jenny ner. Fick inte upp henne.



Ossian blev livrädd. "Jag måste rädda min syster!"



Han ramlade givetvis också ner att satt i skiten. Vad skulle hända nu?



Det visade sig att Jenny var vaken hela tiden, och att hon bara lurat Ossian. "Hejdå" och upp igen!



Jag älskar jackorna. It brings out the best of me.



Vi satte oss och fikade, Och Bengt hade förberett en himla massa göttah! Det var verkligen skitsnällt.



Nu var vi påväg hem igen. Alla utom Bengt (som gatt kontrollerna skoterkörningen) satt i kälken.



Easy = livrädd. Men vi fanns där, ohhhh en sån dag. Men nu ska jag sluta lägga upp bilder, insåg att det var rätt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0