Hemma hos mor

Jag sitter just nu hemma hos min mamma och har tråkigt. Eller nja, det är väl okej med tanke på hur tråkigt andra människor på jorden kan ha det.

Det är "Vårt bröllop i era händer" på tvn och vi klagar över hur jävla korkade folk kan vara som lägger ut över 100.000 på en dag. Varför? Köp ett hus, åk på en kickass semester eller kröka skiter ut er istället. OM jag gifter mig ska det vara enkelt, fint men inte svindyrt. En viktig dag, visst, men man behöver ju inte gå i personlig konkurs för det.

Då blir den där "bästa dagen i sitt liv" en källa till allt ont. Då sitter man tillslut där med räkningar och spyr på sin partner i nån månad fram till skiljsmyssan. Hehe nah, nu låter jag kanske fördomsfull, men kärlek har ju inget med pengar att göra. Det har mycket med människor man har runt sig.

Programmet är rätt lett, jag diggar inte sånna som "Ensam mamma söker" eller "bonde söker fru" eftersom det är så fult gjort. Allt ska vara så vackert och sött, men i verkligheten så väljer de ut ett par bystiga morsor som sedan viker ut sig bara för sakens skull. Sen om de skulle kyssas en kväll så är det för att de supit skallen av sig och är kåta. Men endå så väljer de att spela fina sommarlåtar som ledmotiv av Thomas Ledin eller något. Det gör mig lite spyfärdig.



Nu ska jag gå och spela Mariokart! Det är jag bäst på. 


                                          
       Easy i Daniels famn, livrädd och sårbar. Hehe det är min tjej det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0