Klockan 10 and ready 4 action

Jag vaknade klockan 10 och var väldigt vaken och alert, som en gök på en hög trätopp. Jag kröp runt mellan lakananen som en vild liten Shakira i leran och sjöng "Whenever, wherever" tills jag tillslut satte på tvn för att kika lite på "Sex and the city".
   Det var rätt okej, men jag har insett att det är rätt tråkigt att ligga inne heldagarna.


Men! Jag ska nog till Latikberg till helgen och fiska. Det har jag nog inte gjort sedan jag var 10 år gammal faktiskt, helt allvarligt. Och hur jag lyckats att undvika detta är den stora frågan, för jag bor trots allt i ett bonnesamhälle. Här envisas alla med att åka skoter och lukta bensin, bära stora bäverpälsar och se allmänt obrydda ut. Okej inte alla, men nästan.


Jag såg en karl på ICA för nån dag sedan och blev hyffsat chockerad. Nerifrån och upp var det okej, tills jag kikade upp på hans huvud. Jag visste inte om han hade något! För på hjässan satt det ett halvmeter högt djur, kanske kanin och hukade sig. Det var nog det fulaste jag någonsin sett i hela mitt liv. Förutom den där tanten i Skellefteå jag och Sonja såg på stan.

Hon hade en topp av päls som visade magen. Det var allt jag minns. Hemskt. Fruktansvärt.

Nu ska jag gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0