Tidig morgon

Jag sitter och lyssnar på tvn som helt okontrollerat gör reklam för "Love pets" eller något. Hon säger att det är den nya landsplågan, och det kan väl stämma rätt bra. För jag är redan irriterad.

Igår var man bjuden till Latikberg för att äta Palt hemma hos Bengt och mot all förväntan så smakade det magnifikt. Mannen kan ju laga mat! Kanske rentutav bättre än mig(är dock inte så svårt). Sen sprang jag upp och ner för trappan och lekte med den där störiga ugglan som jag fick när jag var 11, nån slags kopia av furby som inte ens kan blinka. Bara sjunga med en hes japansk röst och svara på frågor samt fisa med jämna mellanrum.

Han gjorde succé hos barnen, men det är kanske inte så svårt att föreställa sig. Vi frågade om Ossian skulle gro skägg och använda det som en pensel för att skapa oförglömliga mästerverk och han sa "Ya ya!!" med en glad entusiastisk röst. Sen frågade vi om han skulle få barn, "No no". Sen frågade vi om han ens visste något om framtiden och han sa "No no". What a bunch of crap.

Sen försökte Easy slita honom i stycken, så vi fick ställa bort honom.


Och mmm... jag kollade på kort som Bengt tagit för typ 17 år sedan, och där fanns det ett kort på mig och Sonja när vi red på Ockelbon. Tänka sig att han tog kort på oss när vi var så små! Och att vi bemästrade den maskinen i så tidig ålder är nästan otänkbart. Jag satt och bet på min vita bävermössa och Sonja satt och flinade, och hade värsta overallen på sig.
jaja!


Jag ska väl snart ner på soc och lämna min handlingsplan. Jag vaknade klockan 9, och det var också rätt chockerande.


Heya



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0