Framme i stockholm

Nu är man alltså i stockholm, men hur man kom hit är en helveteshistoria som får det att svida i mina ådror.
Jag och Desirée hade packat, fixat skjuts och satt oss för att vänta på planet ute på Vilhelmina flygplats.

Klockan tickade, jag gick på toa och såg sedan handsprit som jag ville gnida in mig i (alla äckliga as som tar i dörrhantag etc etc). Desireé gjorde detsamma. Tiden gick.

En medelålders kvinna kommer och sätter sig framför oss. Hon har en dyster och aningen hopplös blick medans vi satt och väntade på besked om att få gå ut. Men ocket. Planet kom inte.
En kvinna som jobbade där meddelade att det skulle vara försenat med ca 15 minuter.

- Jo tjena, sa kvinnan som satt framför oss
- Jo så är det
- Det är alltid något strul, imorse kom jag mig inte ens iväg, och nu är planet försenat! Jag kommer aldrig hinna till kursen.

Hon som jobbade där suckade och vände på klacken medans kvinnan fortsatte;

- Jag skulle ha åkt imorse, hade betalat över internet och tagit med mig orderbekräftelsen, men jag fanns tydligen inte i deras dator. Jag hade betalat 3000 spänn, men sedan hade de mage att säga att jag kunde köpa en ny biljett för 2500! Jag fick inte ens åka som standby fastän det fanns plats på planet. Det var ju deras fel.

Alla som satt där inne riktigade nu sin uppmärksamhet till den missnöjda resenären.

- Det är alltid strul! Varje gång jag åkt. Förra gången fick 2 pers kliva av, och en annan gång fick en person kliva av eftersom de överbokat. Och så försvann bagaget i 2 dagar också.

Jag och Desireé höjde på ögonbrynen av förfäran! "Men det kommer inte hända oss", tänkte iallafall jag. Det enda jag störde mig på var hur jävla lång tid det tog för planet att komma.



När det hade gått en halvtimme kom det och alla började att marschera ut i rask takt. Vi letade rätt på en bekväm plats att sitta på och väntade. och väntade. och väntade.

Efter ca 10-15 minuter blev vi varse om att det var för tungt på planet. 4 platser kvar men för TUNGT. Så jag och Desireé fick kliva av. Vi fick vänta i 45 minuter på att veta att vi inte fick komma med, trots att det fanns 4 PLATSER KVAR!! De måste ju räkna med att folk har bagage med sig för helvete.

När vi gick ut grep kvinnan tag om min arm och sa "Klaga på deras hemsida, det tänker jag göra".

Ja det ska jag tamefan göra. Men hursomhelst så blev vi förbannade etc etc, men tog bussen på kvällen.
Istället för att resa bekvämt och snabbt, så fick vi göra motsatsen för ett dyrare pris. Plus att man var lite halvsjuk med en rinnande kran.




It was NOT a party




Ni har nog hursomhelst inte orkat läsa min dryga och långa text. Men ni som orkat ; grattis. Det var strongt. Klaga med mig på hemsidan är ni schyssta, ju fler destu mer MAKT! Jag vill tvinga dem att åka buss till Sthlm som jag fick göra. Eller åka flyg till Norge och bo där en vecka(det ultimata straffet).

Vi hörs

Kommentarer
Postat av: pubes

men va fan? ring istället för att klaga på hemsidan! be om att få prata med chefen och hjälper inte det RING SVERKER. Det skulle fan jag ha gjort! jävlar va sur jag hade varit!

2009-11-07 @ 13:18:40
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Maria (dessans syrra)

Hörde eran historia av vad som hände, fy fan va dålig service! Hoppas det inte händer oss när vi ska flyga till vilhelmina från arlanda, fast vi har ju bokat men läste sen i din text om tanten som hade bokat fast dt hade krånglat iaf =/

Nej hoppas hoppas, vi ska då fan med planet om det bli så!

2009-11-07 @ 14:44:37
Postat av: Annelie

Ja klaga som 17! Hur har ni betalt resan?

VISA ska väl ha nåt spec skydd som ska ge en del pengar?

2009-11-08 @ 05:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0