Mr busschafför

Nu sitter vi på ett bageri, någonstans i Sthlm och jäser av pizza. Det känns jävligt gött, och Daniel pratar i telefonen med sin familj medans jag kollar in filmer på nätet.


När vi åkte buss från Sköndal till Hökarängen(det tar typ 5 minuter) så började vår busschaffis prata i mikrofonen. Jag blev helt ställt och funderade på om allt stod rätt till, eller om det var nada att oroa sig över. I vanliga(normala fall) brukar man bara höra en stel robotröst.

- " Ja gott folk, nu har vi hamnat på vår slutstation, Hökarängen. Det är ca 10 grader varmt, fuktigt och molnigt. Jag vill tacka er för att ni åkte med oss idag, och ha en fortsatt trevlig dag".

Jag och Daniel som satt och diskuterade julklappar började att asgarva. Vad var detta? Jag var tvungen att kolla ut genom fönstret för att försäkra mig om att vi inte satt i ett flygplan.
När bussen stannade så började han om ;
" Akta er för gapet mellan buss och trottoarkant när ni lämnar bussen"

Tanterna i sina gigantiska kappor och minkpälsar lös upp som solar och trallade ut med ett leénde på läpparna.
Det var som om denna genomtrevliga busschaffis lyst upp oss allesammans.


Jag önskar dock att han hade sagt detta också;
"Vi är ca 20 cm högt upp i luften, se till att ha säkerhetsbältet på er tills bussen stannat och sänkts ner till markhöjd".



Voj voj! Nej nu vill jag hem. Jag är less på bageriet nu. Jag vill se på "A clockwork orange" och äta popcorn.


Haé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0