Vinnare av Mama-bloggpriset


Woooohoooo!!




GRATTIS
till min storasyster Sonja som vann priset som årets bästa mama-bloggare! Det är hon värd, helt klart.
Hon har alltid kunnat skriva, och jag har aldrig tvekat på vad hon kan göra med det. När vi var små vad jag alltid asroad av att höra hennes historier om bigfoot etc. men även hennes trashiga historier om mig (not so much). Klassikern om Ica-kassen drar inte av för hackor heller direkt.

Sen en annan rolig grejj är hur många det är som vet hur pass sjuk jag varit i helgen, och vad jag gjort för att lindra det. Måste tvunget dra några exempel ;


Skrivet av min inhoppare till galan, Annelie;

"nu har det blivit så att hennes galasällskap ligger på deras hotellrum med igensvullna ögon och hostar slem i en påse, så jag vaknade av ett telefonsamtal med en förfrågan om jag ville följa med istället"

och så en kommentar;

"Postat av: Malin

Är det burri... Vad hon nu heter? För hennes dejt var oxå sjuk och hostade slem i en påse!?"



Och så skrivet av Sonja själv ;

"Maila mig med ert nummer om ni är fria för gala i morgon mellan kl 15 och 18.

Jag vill inte gå själv. Eller med en syster som medtar en plastpåse med syftet att kunna spotta slem i den."

 

 

Jag tror att man kan spika fast vid att jag var äckligt sjuk med en massa slem i en påse. So what? Man bryr sig inte om sånt när man mår dåligt!! Det enda jag tänkte på vad att överleva, och att andas. Och att spotta i påsen.

 

 

Sist men inte minst, en intervju med Sonja på Mamas hemsida ;

 

"Sonja är här för att ta emot sitt pris som Årets mamma-bloggare 2009. Som sista sekunden-sällskap på galan har Sonja fått med sig en av sina bloggläsare, Annelie. Syrran Vanja som egentligen skulle hängt med ligger helt utslagen på hotellrummet med feber och slemhosta."

 

Som tur är utelämnade hon påsen för en gångs skull. Eller så var det för groteskt att nämna i en så pass familjär tidning.

 

<- jag när man mådde som värst. Men det var INTE över på hästlängder.

 



Hursomhelst så mår jag lite bättre idag, men det enda som fattas är konstiga utslag och nån obotlig sjukdom. Drömde att min fot hade ett stort infekterat och köttigt sår på hälen, och att jag fick rengöra det med tops. Sant är dock att mitt öga är blodrött, och när jag frågade Daniel om detta sa han med lugn stämma;

"Vanja det är inte så rött, det är okej".

En halvtimme höll jag på att dö av att se migsjälv i spegeln. Vadår inte RÖTT??! Man kunde ju knappt se pupillern!



Kommentarer
Postat av: pubes

nämen va kul! hon brukar vara å spamma mig i min blogg! hon är skitduktig på att skriva, det är hon!:)

2009-11-16 @ 21:25:11
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: sonjaponja

det var ett tag sen jag va inne å spammade på din blogg nu pubes, its bisniss tajm!



och vanja, jag sitter här med svante. han sa med sin torra lilla röst "skratta du? skratta du?"

2009-11-17 @ 14:36:14
URL: http://burriburr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0