Willow

Ikväll bestämde jag mig för att vi skulle se filmen "Willow". Dels för att den är sjukt nostalgisk, och dels för att den är så jävla bra. Jag har vet inte exakt, men de två anledningarna hänger jämnt. Sen är Val kilmer rätt cool(slang för vacker och riktigt manlig).


Daniel hänger med i handlingen, skrattar till ibland när de två jobbiga skogsmänniskorna dricker öl och spyr, men efter ca 1½ timme tyckte jag att det blev lite väl tyst.

Vanja: (Vänder mig upp, tittar stillsamt mot Daniel); Men Daniel!!!
Daniel; (Spärrar upp ögonen); Vadå?! Vadå?
Vanja: Nu sover du ju igen! Nu får du fan skärpa dig, snart vill jag aldrig mer se film med dig
Daniel; Jag har sett! Vad har hänt med geten?

"Geten" i det här fallet var en trollkvinna i en skepnad av en get. Men hon hade inte varit en get i kanske en kvart, så detta upprörde mig.

Vanja: Hon har inte varit en jävla get i kanske en kvart!!
Daniel: Vad synd. Det var roligt. Hehe har de dödat grisen som försökte ta flickan?

Här ville han vara rolig och referera till filmens början, när det kommer en grishund till lägret för att döda flickebarnet.
Jag tyckte att Daniel var rolig, så vi skrattade lite.



Fyfan alltså, var ska man hitta en god filmpartner? En som inte somnar så fort man väljer att ha mer koncentration på filmen än personen ifråga?


Kommentarer
Postat av: Kanelbiten

Mm, goda filmkompisar är svåra att fånga. Jag var på bio med B, i vår ungdom. Gissa vem som somnade? Min kära syster och jag skulle storgöra och gå på film ett par gånger. Gissa vem som somnar?

2009-11-21 @ 18:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0