Allmänt hotad!


Igår så märkte jag och min mor att högerdäcket på bilen hade punka. Vickan sa att det inte behövde vara hål, och kanske att det gick att pumpa upp endå! Så ikväll kom hon och familjen förbi för att inspektera tragedin medans jag och Desireé gick på promenad, eventuellt ta det till OK för att fixa.

När vi kom tillbaka så ringde vickan;

- Ja hej, du det går inte att göra så mycket åt det där däcket, eftersom det är knivstucket flera gånger

-  Jaha? Okej det lät ju...

-  Så det blir väl så att ni måste skaffa ett nytt däck, men vi har satt på extradäcket så att ni kan köra till verkstan

-  Okej men det är ju bra iallafall!

-  Ja, jag tycker att du borde polisanmäla detta


- ja men de kan väl inte göra så mycket?

- nä jag vet inte, men det borde göras endå


Så nu har jag funderat på om jag har några fiender under kvällen och kommit fram till.. öhh.. nej.
Jag känner ingenting angående det här, ingenting personligt iallafall, antagligen några fjortisar ute som underhöll sig med lite sabotage helt enkelt. Men klart det svider med tanke på vad ett däck kostar! Hävvä pävvä. Hade varit kul att ta dem på bar gärning dock och springa ut som en hispig liten kärring, vråla, ringa polisen och få lite cash i skadestånd.


Men nåväl! Det kändes lite som ett leva i ett smutsigt kvarter i the Bronx, med fiender som lurar och försöker sabotera i ens vardag. Snart införskaffar jag mig en pistol och lite övervakningskameror, kanske en ögonlapp och en guldtand. Yo!



Dont mess with me, biiatch!

Kommentarer
Postat av: pubes

går på försäkringen? kanske?

2009-10-15 @ 07:46:46
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Kanelbiten

Skadegörelse, borde gå på försäkeringen, ring och kolla!Har ni tur kan ni komma undan med självrisken bara. KRAM!

2009-10-15 @ 10:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0