Sabotage - nej

Idag så åkte jag och min mor in på Däckmetropolen här i Vilhelmina för att höra om de eventuellt hade ett däck att spika fast på vår bil igen.

- De sa dessvärre att de inte hade begagnade, men att de hade nya som var redo att konsumeras. Jag suckade förstås och undrade vad detta skulle kosta mig. Men det var inte så tokigt endå, "bara" 650 spänn för ett nytt däck. Desireé hade skrämt upp mig med summor på över 1000 spänn, och jag såg framför mig hur mina besparingar sakta men säkert skulle sippra ut, lika fort som luften gjort ur däcket den där kalla vinternatten.

Senare gick han och öppnade bagaget och kollade på mitt supersaboterade däck och förklarade att det var punka. Det var ingen mystisk och elak människa from the "hood" som hade saboterat mitt däck. Det hade helt enkelt bara exploderat som en ballong på flera olika ställen.


Så det var alltså historien om min ickesaboterade bil! Spännande kan man tycka. Eller bara jävligt ointressant och slöseri med tid.


Nu ska jag hänga lite vid datorn, sen ska jag äta och hälsa på Desireé!

p.s! Jag betalade bara 600 spänn för däcket. 50 kronor att lägga på annat! YAY!!! d.s

Kommentarer
Postat av: pubes

yeeey! en fika på stenmans!! :)

2009-10-15 @ 16:55:28
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Kanelbiten

skönt för dig att det inte blev dyrare:-)

2009-10-18 @ 00:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0