Ska sova

Alla jag känner har jobb eller åtaganden som styrs av hur pass utvilade de är. Själv sitter jag med min lilla ölmage och festar på onödigheter, mer eller mindre viktiga. Inte onödigheter helt då kanske.. mm...


Men hursomhelst så har mina dagar förgyllts av mina fina vänner Desireé och Mimmi. Ikväll såg vi på en film med mikael Nyqvist, "Män som hatar kvinnor" vilket innehöll divirse äckelscener och VILHELMINA. Jag vet inte om man ska koppa ihop "äckelscener" och "Vilhelmina" i samma mening, men jag tror det hehe. De sa att en kvinna mördats där 1969, och att de gatt åka dit och kika. Vi såg förgäves varken ICA eller Statoil.


Men det var iofs utanför Vilhelmina. Shame. A Damn shame.


Och igår körde jag och Mimmi runt i ca... ja kanske 2 timmar och kikade. Vi stannade och kastade lite pinnar i sjön i Laxbäcken, och sedan åkte vi hem och såg film. Och så blev man bjuden på kyckling, men inte i samma ordning.


Kanske blir det Umeå på Fredag också, jag vet inte riktigt. Det återstår att se. Imorrn kanske man hälsar på brorsan oss hans ljuvliga ekipage i Malgonäs!

Kollade upp ordet ekipage och betydelse ;
- "ekipage, förr elegantare åkdon, inklusive hästar och betjäning, numera även om andra fordon med förare."

Kanske inte riktigt det jag menade. Finare åkdon då kanske. Molly gillar väl tåg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0