Tonight´s gonna be a good night! (i can feel it)

Gårdagen blev mycket bättre än jag hade förväntat mig. Hade drömt mardrömmar om hur Desireé satt och grät, att ingen kom och att möhippan blev ett totalt jävla fiasko. Men med hjälp av Stina, Tina och Mimmi blev det bra och bättre hela tiden mot kvällens slut.

Vi hämtade Desireé på morgonen, satte henne i bilen och lurade i henne att vi skulle ta bussen någonstans. På packlistan vi gett henne tidigare på dagen stod det "Stövlar och regnjacka". Hon blev såklart lite tveksam.
Inte villa hon rulla runt på nåt jävla fjäll och jaga renar på sin möhippa.


Istället åkte vi till hängbron och grillade, pratade och bjöd på vin, cider, champagne, och öl. Sedan fick hon uppdrag.

1. Gå runt på samhället och fråga människor om hur de tycker att en bra fru ska beté sig för ett lyckat äktenskap



Många samma svar, men en kille skrämde oss med sitt "Lydig och duktig på att laga mat". Mansgrisvarning som interduga, men han lär ju inte få nån brud på ett tag, eventuellt någonsin med de åsikterna hehe. Många var tråkiga och svarade "inga kommentarer" som om Desireé jobbade för en gigantisk internationell tidning.


2. Rita porträtt på folk och sälja dem för 5 kronor. Detta gick som en dans, och Desireé sålde två stycken utan några somhelst problem. "Fusk" tyckte Stina, samma med oss. Men hon gjorde uppdraget, så det räknades.


Pretty.

Sen på kvällen drog på Lilla hotellet och bastade, sedan for vi hem till mig och åt mat, drack och pratade. På hotellet sjöng vi kareoke och dansade som ett par vilda vargar, värre än Kevin Costner i "Dansa med vargar", och jag har inte haft så kul på länge!

Och att se Desireé skratta gör mig alldeles varm och avslappnad inuti. Robin bjöd på drinkar och äckliga kanel-spritrör hela tiden, vilket resulterade i den fulla Desireé vi försökt locka fram hela dagen utan att lyckas. Jag och Pc dansade lite "YMCA" och sådant under tiden.


TACK allesammans! Ni är underbara, och ni gjorde mig så fantastiskt glad. Jag var hög hela natten och kunde knappt sova.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0