Vaken

Vaken. Ska nog ta bussen som det latarsle jag är idag, till platsen jag ska träffa assistenten. Ja. Det låter som en plan.


Om jag ska skriva något intressant? Roligt? Nu? Nej jag skulle inte tro det, va!


Jag blir ganska så störd på både Arbetsförmedling och Försäkringskassa. När ska jag få mina pengar? Ska man behöva gå i halvsvält för att de gjort misstag man nu får sona?

De här i Åkersberga fyller i papperet för aktivitetsstöd helt annorlunda än vad man gör i Vilhelmina. Allt är i princip tvärtom och det gör mig väldigt osäker. Jag brukar fråga "Är du helt säker på att detta är rätt?", de brukar nicka och säga "Men jaja, jaja". Visar det sig att det är fel, ska jag fan gå dit och hårlugga hela bunten!




Han jag brukar träffa har dock pottfrilla.


Kommentarer
Postat av: pubes

helt ärligt så tror inte jag att dom som jobbar på arbetsförmedlingarna i norrlands inland vet så jävla mycket om dom gör rätt eller fel faktiskt. man känner ju hur många som helst (inklusive sig själv) som blivit lurade eller fått felaktig information av sin handläggare på AF.

2010-04-20 @ 19:32:46
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0