District 9




Nu har jag sett filmen "District 9" och min första reaktion när jag startade filmen var "ja, den verkar intressant. Dokumentärsaktig, love that". Och när jag sett den ett tag så tyckte jag faktiskt att den var kanon.

I korta drag handlar det om en bunt Aliens som kommit till jorden av någon olycksmässig händelse. De blir baserade i södra Afrika, och stannar 20 år tills befolkningen lessnat på att ha dem där. Dock händer det en rad incidenter som gör att hela situationen förendras.


Jag tycker att den var helt okej faktiskt

En av många anledningar är dessa:

* För att vara en person som inte direkt gillar datoranimeringar, var detta ett undantag. Det var så bra gjort att jag tillslut inte alls tänkte på att det var animerat(nästan)

* Själva storyn var intressant, om man är som mig och inte läser på baksidor eller ser trailers av filmer så kommer allt som en överraskning. Jag visste redan från början dock att den skulle bli rätt trist om den bara fortsatte som den hade gjort, att Aliensarna bodde fredligt på jorden. Det gatt hända något drastiskt för att dra igång alltsammans.

* Skådespeleriet var väl inget superspeciellt, men inget man störde sig på. Killen i huvudrollen var rätt gulligt på ett lett sätt, och man drogs med. Man kände för honom och hans älskade med andra ord!

* De gjorde karaktärerna av utomjordingarna annorlunda. De var inte köttätande monster som oresonligt ville ta över världen och döda en massa folk.


Nackdelen var att man inte förstod ett piss av vad utomjordingarna sa eftersom sidan är otextad. Man fick som vänta och se om nån reagerade på vad de sa, som för det mesta var mummel.

Jag kollade också hela tiden efter deras könsorgan men kunde inte se något. Detta var också något väldigt negativt!!! Borde dra av en sol bara därför.



Hursomhelst var den värd att se.

Den får fem solar av fem!

* * * * *



Hansa Wikla out.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0