LCHF - what it does for me

Som er som inte vet har jag börjat med en diet som består av mer fett och mindre kolhydrater.
Inspirationen kom från min bror och hans Fjälla Fjällstedt - Susanne. Efter bara 2 veckor hade båda tappat 5 kilo var, utan någon direkt superrörelse.


Man får äta i princip allt utom socker och kolhydrater. Dvs, mjöl, ris, potatis, bajsig mat på Frasses etc etc.
Det fina med dieten är att man blir mätt. Man slipper svälta sigsjälv till bristningsgränsen för att sedan ge upp och börja äta igen, samt gå upp 10 extrakilo. Varför kan man inte vara lite med som Yogi bear? Han kunde stjäla hundratusentals picknickkorgar, och inte gå upp ett gram. Det är ett mysterium.


Hursomhelst så började jag för en vecka sedan och har sammanlagt gått ner... Jag vet inte riktigt, men sist jag kollade var det 3 kilo. Kan ha blivit mer. Om allt blir som jag tänkt mig, kommer resultatet att bli detta:




Jag ska kanske lägga upp ett mål, men vad är mitt mål? Jag tänker då sannerligen inte lägga upp det på min blogg när jag väl kommit på det iallafall. Döh!

Kommentarer
Postat av: pubes

ta små delmål i taget. typ "februari -5 kg". Fan, innan Juni har du gått ner 20 kg isf :)

2010-02-09 @ 15:40:54
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Sessan

hehehe du är så härlig men du har en dålig självbild...du är så vacker och inte ett dugg lik bilden du lagt in för "IDAG"...mer lik framtidsbilden...plus lite då som du snart har tagit bort..hehe..det går racersnabbt i början men var beredd på att det inte är samma tempo hela tiden...läste dock i LAND att en kvinna gått ner 40 kg på ett år.. det är ett enastående resultat...kram på dig, vackra lilla flicka

2010-02-09 @ 20:37:23
Postat av: Elina

Hej, ville bara slänga in att atkins dieten görs typ genom att äta mkt lite i början och jag tror att det kanske inte är så jättebra, samt att det kanske ändå inte är en jättebra ide att äta mängder bacon, grädde och smör. Men jag tror helt klart på den. Men som vanligt, med måtta. Annars när man börjar äta kolhydrater igen går man ju upp. Jag rekomenderar paj, det är ju eg bara mjöl i botten, mkt köttfärs, tomat, whatever, eller om man vill ha kyckling, räkor i.. jättegott me paj!! De va "bara" de...

2010-02-10 @ 02:20:33
Postat av: Vanja

Pubes: Therés hoping! Om jag är beachredo 2010 är inte riktigt säkert. Men det kan inte bli värre iallafall! :)



Sessan: Hehe så du påstår att jag kommer att se ut så när jag blir äldre?! INTE BRA!! Det blir väl när jag börjat äta kolhydrater igen, som Elina säger. Tack så mycket för dina fina kommentarer, det värmer en flickas hjärta!



Elina: Jo jag vet att det finns vissa negativa saker med dieten, för någongång måste man ju vilja smaka saker man saknar. Men med måtta. Det är det jag hoppas att jag kan, för det har gått förvånansvärt bra nu. Jag saknar popcorn och cola faktiskt, men jag dricker endast vatten.



Och god idé med pajen, Sessan hade ju nåt recept med bara äggblandning eller något. Vet inte så noga. Kanske testar när jag bor i sthlm, lagar inte så avancerad mat till migsjälv!

2010-02-10 @ 09:56:40
Postat av: Vanja

Haha nu förstår jag vad du menade susanne. Jag var lite trög. Jag trodde du menade att jag kommer att vara lik "Idag" bilden i framtiden. Aj vilken misstolkning.

2010-02-10 @ 22:55:29
Postat av: Sessan

Hehe ja jag tänkte väl..hur tolkar hon detta, jag läste igen och igen men förstod inte vad somgick fel..tur att du hajjat nu iaf... när ses vi? ska du gå på samhället nåt i helgen???kram

2010-02-11 @ 13:32:50
Postat av: elina

Pajen där har jag testat göra utan botten, och det gick faktiskt väldigt bra!! Alltså det var bara lite smör i formen och sen blandade jag ägg och mjölk och stoppa i majs, dill och kräftstjärtar och hällde i formen. Klart efter ett ganska långt tag i ugnen. Skitenkelt iaf!! Go for it!!!

2010-02-15 @ 04:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0