Min date på Ica-tallen

Ica tallen är ett ställe där man handlar mat. Och kläder. Kanske skor. Kanske ett våffeljärn. För mig blev det kyckling och broccoli den här gången, så jag ställde mig i den kortaste kön i hopp om att få komma ut snabbt. Och vilken tur det.

För bakom mig stod en lång, svart man med svart jacka. Han började prata, och konversationen såg ut ungifär såhär;

Mannen: Hejsan!

Jag: Öhm Hejsan.

Mannen: Jag heter *****, hur länge har du bott i Vilhelmina?

Jag: öhh jaa. 21 år.

Mannen: Du är född här?

Jag: Nej.

Mannen: Jag har bott i Vilhelmina i 2 månader, i Sverige 2 år. 

Jag: Jaha, det är lång tid (lägger upp varorna på bandet)

Mannen: Vad heter du?

Jag: Kristina (såg inte vitsen med att säga mitt riktiga namn)

Mannen: OHHHH vilket vackert namn

Jag: .... ja tack så mycket

Mannen: Vad är din hemlighet?

Jag: Hemlighet? Vad pratar du om?

Mannen: Hur kan du vara såååå vacker?

Jag: Jag har ingen hemlighet. Jag vet inte.

Jag förstod var han ville komma med sin sleezy raggningsreplik och fick panik. Iofs visste man redan från början att han ville veta något mer än vad tex klockan var, så därför försökte jag vara kort i mina svar. 

 Jag ville också genast ut från butiken och försvinna i horisonten.
Jag kastade ner varorna i en kasse, och började gå så snabbt jag bara kunde. I normal takt, fast raskt dvs. 

Var nära syrrans butik när jag hörde någon vråla; "KRISTIIIIINA!!! KRISTIIIINA!!"


Jag vände mig inte om. Fan vad jag hatar sånna där obekväma situationer, istället för att säga "Nej jag är inte intresserad" är jag mer "Springa och gömma sig och inte säga någonting".




Men i det stora hela är det smickrande. Och irriterande. Sen lite förolämpande, för trodde han verkligen att han skulle få mig på fall med det där? På riktigt? Att jag skulle slänga mig på rygg och be honom knulla mig med sin svartbruna åderpåle, en mindre ge honom mitt telefonnummer? 


Daniel tyckte att det var roligt, men han höll ju med om att han ville veta min hemlighet. Han tycker ju också att jag är vacker (go figurs). Hoppas jag iallafall!


That was my day so far, and oh what day it was

Kommentarer
Postat av: Sessan

Take care beauty Blond!!!!

2010-02-12 @ 10:48:22
Postat av: sonjaa

Jag var också så där förut men nu är jag lite coolare.



samt lättare att få på fall. typ det där är det enda som krävs för att jag ska lägga mig på rygg / hoppa upp i deras knä. ibland.

2010-02-13 @ 19:02:17
URL: http://mama.nu/blogg/sonjas-blogg
Postat av: elina

HAHA; ja de är så jävla obekvämt. Träffade också nån utländsk kille när jag var ute och gick och jag förstod inte ett ord av vad han sa, men han prata på som fan ändå och följde efter mig sjukt länge innan han fattade varför jag stirrade ner i marken och bara svarade mhmm mm , typ.

2010-02-15 @ 04:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0