Påtal om...

... min magsjuka. Jag är helt säker på att det kom från de där förbannade äggen på morgonen. Jag tål inte ägg! Jag har känslig galla. Min galla vill inte vara vän med ägg. Och det är förstås äckligt intressant för er alla. Iallafall äckligt.

Varför skriver jag om detta? Jag har inte den blekaste aning. Kanske för att jag har brist på annat att tala om. Helt säkert.

Jag i myssan, i min fina lilla lägenhet.



Imorrn är det sista dagen jag bor i min lägenhet. Alla saker ska ut. Bort. Och det känns inte riktigt verkligt än, detta är ju mitt crib.


Har hört att folk har undrat varför jag drar till Stockholm, och vad jag ska göra där. Varför åka hela vägen dit, när jag kan stanna kvar här? Jag har bara en sak att säga er:

- Drar hellre till Stockholm och är arbetslös där, än att stanna i Vilhelmina och vara exakt samma sak. Mina framtidsaspekter ser bättre ut där och chansen att träffa fler människor är betydligt större. Bli mentalt tillfredsställd. Att jag kommer närmare min syster och hennes barn i Göteborg är bara en fördel av hundra.

I Vilhelmina finns inga jobb, inga skolor och variation. De som tycker att jag är knäpp, måste vara ganska knäppa själva som ser mitt beslut som innehållslöst och onödigt. Det är det verkligen inte. .

Att flyga hem är billigt. Och Vilhelmina kommer att finnas kvar. Jag kommer naturligtvis att sakna det också, med tanke på att majoriteten av min familj och vänner fortfarande bor kvar här.

Fungerar inte Stockholm - skitsamma. Jag har iallafall prövat. Det är mer än vad de flesta vågar, och jag tackar alla som peppat mig till detta beslut.


Och tack till min supergulliga moster som låter oss bo i hennes hus tills vi hittar eget!

Kommentarer
Postat av: elina

Jag tycker det är skit starkt jobbat att bara dra iväg sådär! Från egen erfarenhet så kan jag ju säga att det tar ett tag innan sthlm växer på en, för mig tog det väl närmare två år innan jag kände att det funkade lixom. Så innan du bestämmer dig för att sthlm inte funkar, stanna i två år! hihihi! Jag ska ju flytta dit också. Inte i sommar men troligt blir det i höst.. :)

2010-02-22 @ 17:13:30
Postat av: Anonym

Jag tycker det är skit starkt jobbat att bara dra iväg sådär! Från egen erfarenhet så kan jag ju säga att det tar ett tag innan sthlm växer på en, för mig tog det väl närmare två år innan jag kände att det funkade lixom. Så innan du bestämmer dig för att sthlm inte funkar, stanna i två år! hihihi! Jag ska ju flytta dit också. Inte i sommar men troligt blir det i höst.. :)

2010-02-22 @ 17:44:40
Postat av: Lina

You go!! :D Hoppas det går skitbra för dig (er) i storstan! Kram

2010-02-22 @ 21:05:17
URL: http://sockerbitan.blogg.se/
Postat av: Kanelbiten

Ta med dig den Mössan för vi har lika kallt här som i Lapphelvete och ta lite annat också som är var'nt å gött å ha på ;-)

2010-02-23 @ 14:10:31
Postat av: Anonym

Jag tycker att du gjort ett jattebra val! Ska bli kul att hora hur du trivs i stockholm sen! ochsa kn vi ses mycet oftare om du ar kvar nar jag kommer (men det ar d val?) :D GOODGOOD



MEN jag tycker dock att du avn borde tacka in superglliga kusin so later dig bo i sitt rum (som hon inte bor i sjalv) :D



ag onskar er ett stort lycka till med allt ni tar er for dar nere! :D kram

2010-02-25 @ 17:01:48
Postat av: Kristina

det var jag, kristna sm kmmenterade inan m du inte listae ut det, mitt nan forsvan av gn anledning/kristina

2010-02-25 @ 17:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0