Vanja listar dåliga filmer

HEJSAN ALLESAMMANS!


Efter den horribla upplevelsen som uppenbarade sig igår efter att jag sett på "InAlienable" beslöt jag mig för att göra en lista. En lista på filmer som får mig att vilja döden dö.



1. InAlienable. Ingen vidare motivering behövs, finns redan i inlägget nedan. Hemsk, vidrig och dålig.

2. Skönheten och odjuret 2. Vad hände egentligen i första filmen? Va? Jo han blev till en prins. En väldigt skabbig sådan, men en prins. I tvåan är han minsan lika hårig och oförsämd som i första filmen, minns inga fler detaljer annat än att filmen var värdelös. Såg den för flera år sedan när den kom ut, och kommer fortfarande ihåg mitt förakt. Dåligt tecknat dessutom!

3.  Dödsbettet - En rik knös vill fånga djävulen reinkarnerad i en jätteorm. De som känt mig länge vet hur jag velat plåga dem med saker som är dåligt, och detta är exemplet utan dess like. Man får aldrig se ormen, men när man väl får göra det, är det en stor plastleksak som syns i 3 sekunder.
Filmen är även från 1983, men det är ingen ursäkt för den att vara så dålig som den är. Ursch!

4. Tomten är far till alla barnen. Nu kommer jag inte ihåg alla detaljer från den här filmen, men svenska filmer rent generellt har en tendens att bli dåliga. De knullar i garderober och fyllebråkar etc, väldigt jobbigt. Även om det är mer nära verkligheten än Amerikanska filmer när de "älskar" i slowmotion. Vi svenskar torkar bort sagget efter samlag med papper etc, som kan ses i "Eva och Adam".


5. Den perekta stormen. Jag höll nästan på att glömma den här filmen, och hur kunde jag det? 3 timmar lång film om hur de tampas med en storm de endå inte överlever. Jag ber om ursäkt om jag avslöjat slutet, men har ni inte sett den än, är det lika bra att låta bli.

6. The Wickerman. En film med Nicholas Cage, och om hur han får reda på att hans gamla flickvän bor på en ö med bara kvinnor. Varför gör de det? Kanske för att de slaktat alla män när de är klara med dem. Höjdpunkten i filmen är detta:


Jag såg den med Veronika och Viktoria. Veronika somnade, jag och Vickan kämpade emot.

 

 

Har ni fler dåliga filmer man ska akta sig för? Skriv och berätta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0