Wilhelmina Winter Weekend


"Wilhelmina Winter Weekend" also called "WWW" är en fin ursäkt för Vilhelminabor att supa sig fulla, beté sig som svin och festa utan hämningar. Om det var -> Sten-Erik Eneröd <- som myntade uttrycket är bara en spekulation.
Han har nämligen en låt dedikerad till eventet, som jag dessvärre inte hittar någonstans *sad face*.


Hursomhelst. Högtiden är också en ursäkt för "Wilhelmina hotel" att brakhöja sina priser till det mest groteska man skådat. Jag och min gode vän Desirée ville skära ut ögonen med en mindre vass brevkniv när vi insåg vad det kostade att gå in på lördagen. 180(!) spänn.

- "Det är billigare att gå ut på ambassaden här i stockholm", säger Daniel.  Jag säger ingenting.

Men det har antagligen med att ett dansband ska spela, från "Dansbandskampen". De ska ta upp hela övervåningen, med det bra dansgolvet, medan oss partygáls skulle få trängas vid en fläkt nere vid panoramabaren.


Jag kommer att se ut såhär på lördagen, men inte för att jag ska gå på hotellet, nej nej.


 

Sen måste jag ju säga att det kanske är mer kul för äldre att gå ut när det är något lite mer... dansant på g, faktiskt.
Äldre som går ut på hotellet för att dansa till tex "Shakira" blir lätt utstötta, och sedda som freaks of nature. Vilket naturligtvis är helt fel! Alla ska få hålla hand och gå ut och ha roligt tycker jag. UTAN att bli sparkade i röven.

Bara för att man blir 40+ kan man ju inte per automatik börja gilla Vikingarna och Christer Sjögren, om man tidigare gillat Madonna och övrig popmusik.

- I´m sure i wont! Think about that, you hoes.



Sen en varm tanke till de stackars isstolpssittarna som sitter där helt frivilligt i 2 dygn. Jag hade dött efter 2 timmar. Jag är ingen viltmänniska, fråga alla som känner mig.


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0