Jurassic Park

Det är "Jurassic Park" på 4an! Jag blir som vanligt helt till mig. Minns när jag var liten och "inte fick se den" för mamma. Hon absolut förbjöd mig för detta. Trots visdomen om min kärlek till reptiler.


Så en dag, hemma hos min vän David, slöt vi en pakt om att se filmen och inte säga det till någon. Jag höll på att dö 5 minuter in i filmen, för aldrig hade jag beskådat något så spännande.

Mamma kom tillslut dit för att hämta mig, och det första David sa var såklart "Vi har sett på Jurassic Park". Mamma såg så besviken ut. Hon såg så nedstämd och förråd ut. När vi tillslut kom ut till bilen fick jag reda på att mamma hyrt den på OK, så att vi hade kunnat se den tillsammans när vi kom hem.


Jag skämdes. Och jag skäms än idag. Förlåt mamma! Och David : Jag tyckte aldrig lika mycket om dig efter detta.
Det och att du inte åt tårta på mina födelsedagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0