Tugga tuggagummi

När jag var liten bodde vi i husvagn på en Camping. Vi barn, ville spela minigolf. Det tyckte vi var jätteroligt(kanske inte jag, lika mycket).

På den campingen fanns en sluskig äldre herre vid namn Rolf. Varje gång mina storasyskon skulle spela, skulle han vara med och försöka "lära dem de rätta knepen". Och när han inte gjorde det, försökte han umgås med mig så mycket som möjligt.

Min mamma var skeptisk. Hon ville inte lämna mig ensam med den där gubben, vilket förmodligen var ett rätt beslut. Men endå brukade jag gå och kasta brödsmulor till ankorna med honom, en gång fick vi tillochmed en svan på betet(när vi använde fiskespö).

När vi skulle åka lämnade han sitt nummer till oss. De kastade bort det, och jag förstod aldrig riktigt varför(förutom nu).

"Rolf, Rolf, FÖRSTÖRDE VÅR MINIGOLF" sjöng de andra i kör. "Gud vad elakt", tänkte jag.


För att referera till min rubrik så använde Rolf den frasen väldigt ofta. Han hade alltid ett paket "Hubba bubba" i fickan, och när han tog fram den sa han " Ska ni ha ett tuggagummi?".


Varför jag minns så mycket av denna karl vet jag inte. Ett mysterium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0