Uppe i mörkret

Jag sitter uppe i mörkret. Rädd och arbetslös, utan jobb och inget att vila inför. Till skillnad från resten av huset dvs. Klockan är inte ens tolv, och de SOVER! Snacka om att man känner sig som en utböling.


Får låtsas att jag gör något av värde. Jag kanske donerar pengar till sjuka AIDS-patienter? Adopterar en utrotningshotat panda? Klär ut mig till spiderwoman och räddar unga pojkar i nöd?

- Nej, vem försöker jag lura! Jag kollar facebook och chattar på msn. Och så kollar jag vilka alternativ jag har i matväg, vad jag kan äta mycket och lite av. Intressant.



Jag har inte ens någon bild att bjuda på. Förutom nån le posarbild på migsjälv.




Lessen. Men mitt bildarkiv skriker av despiration!


Godnatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0