Våffeldagen

Våffeldagen! Vilken dag, va? Kul!

Jag och min moster beslöt oss för att göra några, allt enligt LCHF´s metoder förstås. Och resultatet kan ni följa i bilderna nedan!




Mmm, så frasiga och goda de ser ut!




Efter många tveksamma stunder, hällde vi smeten i gärnet och väntade. Ja cirka 30 sekunder, sedan var det bränt. Fick försöka hacka bort lite av det med hjälp av smörkniven, men det gick sådär.

- Kanske stekpannan skulle fungera bättre?




Ja.. Likheterna är väl inte direkt slående.




Dags att smaka..




...




Inte så pass fulländat som vi hade tänkt oss, med andra ord.




Men nu har vi iallafall prövat ! Trots våfflornas tendens att relatera till ordet "Spya", så tyckte jag endå att vi gjorde det rätt bra. Nästa gång blir det ett nytt recept! Tänker jag rösta för iallafall..




Stor och stark! Fullproppad med fibrer.


Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att du kommenterar!

2010-03-25 @ 20:16:27
Postat av: mamma

2010-03-25 @ 20:17:34
Postat av: mamma

ring när du hinner!puss puss

2010-03-25 @ 20:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0