En dag på mitt jobb


Nu är jag hemma från jobbet, och har haft en relativt rolig dag! Det ligger ett äldreboende i huset brevid mannen jag jobbar med bor, så man brukar gå dit och fika, spela bingo etc ibland.


Efter fikat brukar de äldre spela "Fia med knuff". Trevligt, tänker ni. Drama säger jag! Det börjar som ett vänskapligt spel mellan dem, på skoj liksom. Sedan escalerar det till bittert tjaffs och personliga påhopp.

Kan dra ett exempel:

Berta (slår tärningen) : 5.. Vem är jag nudå? Är jag grön?

Göran: Nej! Du är GUL för 550:e gången, kvinna! Är du dement?

Berta: Lägg dig inte i hur jag spelar! Jag glömde helt enkelt bort mig!

Göran (slår tärningen, han har två på brädan och 2 som han redan vunnit med) : Jaha en 6a! Då tar jag ut 2 stycken!

Jag och alla andra: Men nej! Du har redan gått ut med dem!

Göran: Men jag kan gå ut med dem! Jag slog en 6a!

Alla andra: Men du har ju redan gått ut med dem! Du har ju 2 stycken på brädan!

Göran: LÄGG ER INTE I KÄRRINGJÄVLAR(ställer sig upp)!! OM JAG VILL GÅ UT MED 2 SÅ GÅR JAG UT MED TVÅ! JÄVLA KÄRRINGAR! JAG VET VÄL FÖR I HELVETE HUR MAN SPELAR(Slår bort sina spelpjäser och stormar ut)!!!

Jag : Men det är ju bara ett spel, man ska ju ha kul

Magda: SHHHHHHH!!!!! (försöker tysta ner mig)

Det har varit ungifär såhär varje gång jag varit med. Måste faktiskt medge att det är ganska roande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0