Loppiga loppis

Idag när jag vaknade och kollade migsjälv i spegeln blev jag chockad. Jag är mörkbrun! Inte för att någon "snömjölat" mig med bajs i ansiktet, men för att jag färgade håret igårkväll (efter vår "korta" 4½timmars resa hem. Different story).

Jag har haft såhär mörkt förut, men nu vantrivs jag nästan. Förendringen blev för stor för en lantkvinna som migsjälv att vänja sig vid på så kort tid. Men det är en toning, och det kommer att tvättas ur efter kanske 8-10 veckor.

Jag berättade detta för min moster imorse när jag vaknade, och hon lovade att hjälpa mig med lite ljusa slingor istället. Så då åkte vi ut till centrum för att köpa träningskort, mat, hårfärg och lite annat.


Vi åkte också på loppis för att "kolla lite".
Slutade med att Annika köpte ett bord, en tavla, en grejj och några grejjor till. Och saker till mig dessutom! En jättesöt liten vas som jag tyckte var väldigt läcker och en rosa väska(shit bananas). Nästan allt jag äger nu är rosa. Vad har hänt med mig! Förut tålde jag inte rosa, och nu är jag mer rosa än en rosa elefant. Eller kanske rentutav Rosa Pantern himself. SÅ GAY! Men jag gillar det. Blir svårt när jag lessnar på färgen dock, vad ska man göra?

Utflykten blev inte kort iallafall, vi blev väl ute i ca 3 timmar.


Och inne i centrum fick man en gratis trisslott i ett telefonstånd om man gick med på en utmaning för dem att försöka sänka mina kostnader i månaden. Jag ställde mig där och lyssnade i 5 minuter och sa "Nej jag vill inte" och "jag trivs med mitt refillkort". Killen i disken såg frustrerad ut och sa "Jag kan tyvärr inte hjälpa dig att sänka kostnader om det är så du tänker!".

So what? Ge mig en trisslott! Han gjorde det men jag vann ingenting. Hade chans på 1 miljon men det blev 0 x 1. Stora summor.


Håret är mörkare än detta! Oh maj gad.

 

 

Orkade ni läsa allt? Respect.

 

 




Kommentarer
Postat av: JenPen

Älskar loppisar. Tänkte stå på Täby igår, det var väl inte där ni va, lr? Tycker du passar i mörkt hår. Gör inte slingor...

2010-05-29 @ 16:12:34
URL: http://metrobloggen.se/jenwiththepen
Postat av: Vanja herself

Nej vi var inte i Täby, vi var i Åkersberga centrum och rände runt. Där finns det ett loppis! Och sedan åkte vi till ett annat.



Och jag kommer definitivt att göra slingor! Jag tror att det kan bli snyggare faktiskt. Just nu ser det ut som om jag har en färghjälm på mig. I will trust my thoughts. Om inte, kan jag bara färga om skiten igen. Piece of cake.

2010-05-29 @ 16:40:13
Postat av: JenPen

Har du ju rätt i, i och för sig, att färga om alltså. Jo, jag hade för mig att du bodde i närheten så det var därför jag funderade på om det var till Täby ni styrde kosan. Ha en bra kväll.

Kram.

2010-05-29 @ 18:34:11
URL: http://metrobloggen.se/jenwiththepen
Postat av: burriburrsonja

jag tycker det ser jättebra ut, du ser ut lite som en mangafigur!

2010-05-29 @ 18:54:17
URL: http://mama.nu/blogg/sonjas-blogg
Postat av: Maria

Blev ju jätte snyggt med håret!

Passar dig jätte bra!

2010-05-30 @ 19:56:09
Postat av: Vanja herself

Hehe det är en gammal bild, inte en ny. Det är från när jag färgade håret sist, men tack så mycket endå :) Gjorde lite slingor och skit. Ska snart klippa mig också, göra mig av med risboet.

2010-05-30 @ 21:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0