Staden who gives you hell

Hejsan "allesammans".

idag har varit en pest utan dess like, och jag kan inte med ord beskriva hur jävla mycket jag svettats och plågats. Allt började med arbetsförmedlingen - gick dit, fick vänta och sedan vänta lite till innan vi kune vända på klackarna och gå och leta efter Skatteverket(jag hade ett ärende där).


Turns out att det inte finns något Skatteverket i Åkersberga och inte i Täby heller. Så då tog vi Roslagsbanan in till centrum, men bestämde oss för att äta lite Lunch först.

Vi hittade ett ställe som var hyffsat billigt och satte oss. Det var nån slags buffé med kött och fisk. Allt såg slaffsigt och äckligt ut MEN det smakade... ja precis som skit. Kanske lite godare.

Och när jag bad om mer vatten kom servitören med sina flottiga fingrar och greppade mitt glas vid kanten! Där man lägger sina läppar för att dricka! Jag hade lust att vända på huvudet och spy litegrann upp mot fönstret, men lät bli av ettiketsskäl.


Klara med maten, började vi gå djupare in i centrum. Solen stekte och jag hade lust att lägga mig ner på asfalten och självdö. Istället gick vi in på "Nordea" och bad om vägbeskrivning. Och det fick vi. TILL MEDBORGAPLATSEN! En bit utanför centralen.


Vi åkte och gick, och gick... sen såg vi det ! VI SÅG SKATTEVERKET! Det var som att se ett skepp efter att ha varit fast på en öde ö i minst en vecka. Men när vi kom in så sa de att vi kommit fel! De hanterade inte mitt ärende på det kontoret. Så vi fick en lapp... till skatteverket i CITY!


Då blev jag ganska så störd och ville åka hem. Kan åka in till stan sedan någon annan dag! Så jag åkte hem och Daniel åkte till gymmet för att träna. Att springa runt i flera timmar var tydligen inte nog.  Ni har säkert inte orkat läsa såhär långt, men whatever. 


 



Idag fick jag varken njuta eller posera i solen.




Kommentarer
Postat av: pubes

jobbigt sånt där. just sånna grejer gör att jag aldrig skulle vilja bo i en storstad. nog för att allting finns, men fan inte på samma ställe, som det gör i åsele typ. eller ja, umeå också för den delen, hoppas umeå inte växer mer!

2010-05-17 @ 16:36:06
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0