Back from Bryssel

Hejsan, allesammans.

Igår kväll kom jag hem från Bryssel i ett plan. Har fortfarande lock för öronen, vilket är en enorm jävla plåga. Sitter och försöker gäspa så mycket jag kan för att bli av med det! Men ser nog mest ut som en retarded apa istället.


Jajja! Hur hade jag det i Bryssel då? Europaparlamentets hemvistelse? Där de tjocka feta gubbarna sitter och tar beslut? Glitter? Glamour? Chokladfontäner?

Kan sammanfatta mitt första intryck med ett ord: Det luktade konstigt. Överallt! Men det var kanske inte så konstigt med tanke på att det låg uteliggare överallt i sitt eget urin och tiggde pengar med sina barn respektive hundar. Folk var påtända och sopor var kastade överallt i staden! Prostituerade stod i fönster och skakade på sina bröst som om det vore världens naturligaste sak att ligga med snuskgubbar. Jag skämtar verkligen inte.


Vi har iallafall besökt Europaparlamentet, Amnesty och en hel del annat. Det var ganska fritt vad man ville göra, och jag hängde med de flesta som skulle någonstans. Man var i princip aldrig på hotellet.




Jag, innan jag sett hur det såg ut i kvarteret vi skulle bo i


Har haft riktigt roligt med min klass, men jag tror nog att de flesta håller med mig när jag säger att man aldrig vill tillbaka till det där skitstället ever again. Jag är glad över att hotellet var någorlunda fräscht iallafall.


Så hur var mitt rum? Havsutsikt? Haha inte precis!




Utsikten från vårt rum




Ett par uteliggare på stationen när vi anlände. De satt där jämt, när vi gick förbi. Schysst heltidsjobb. Not.
 



Såhär såg det ut längst en hel gata!





Står och tänker på hur mycket jag älskar Bryssel.








Nej ursch! Blev nog mest deprimerad av att se vilken jävla missär folket i Bryssel levde i. Och Europaparlamentet ligger där? Varför? Och varför gör de inget åt saken?

Haha nåväl!




Lyckad bild! Vi var ute på krogen en kväll, och jag lade 390 spänn på Baileys.




En kväll satt hela klassen på killarnas hotellrum och tjötade!


Långt inlägg, men hursomhelst. Bryssel... Bryssel...mmm.... Åk inte dit, för allt i världen:) Det fanns mycket choklad dock, det är säkert gott. Och så är de sjukligt besatta av Manneken Pis. Ni vet den lilla pojken som kissar?






Kommentarer
Postat av: Ivan

Tjena, hehe vad fint det var där=)..



Vad pluggar du och vars är du och pluggar ?? Nyfiken

2010-11-19 @ 12:22:28
URL: http://irhl.blogg.se/
Postat av: JenPen

Ibland tror jag att problemen finns FÖR nära, så maktens män och kvinnor inte ens reagerar längre. Sammanträffande dock med alla prostetuerade. Undrar varför Europaparlamentet ligger ("ligger"????) just i Bryssel, the capitol of hockers.

2010-11-19 @ 13:14:02
URL: http://metrobloggen.se/jenwiththepen
Postat av: Vanja

Det verkar som du hann med både nytta och nöje på kort tid. Jul att ni kunde gå ut och roa er :)

2010-11-19 @ 16:06:39
Postat av: Vanja

KUL menar jag, sitter och skriver i mörkret :p

2010-11-19 @ 16:07:52
Postat av: Annika

Alltså det förra inläggen är gjorda av mig alltså. Glömde byta namn ... blev surrigt det h'r.

2010-11-19 @ 16:10:24
Postat av: Vanja Abrahamzzo

Ivan: Jadu, jag går Reportagelinjen på Jakobsbergs folkhögskola! Man lär sig skriva, intervjua, göra radio etc etc. Och Bryssel var en bonus helt enkelt! Vi åkte dit för att leta storys. Fanns ju en del.



JenPen: Politikerna ligger ju med de prostituerade. They like it. Haha man blir ju hyffsat irriterad.



Annika: Jo vi hade roligt! Tror iallafall att majoriteten av oss tyckte det. Och det blev lite surrigt, men det gillade jag bara. :)

2010-11-19 @ 23:04:51
URL: http://vanjaabrahamsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0