In skowl

Nu sitter jag i min skola och har precis bearbetat en del visitkort i "InDesign". Kan inte avslöja för mycket, men grr! På kortet står jag som en panter på motorhuven med texten "Vanja Abrahamsson - Legitimerad Latikbergare" överlagd.

Ganska praktiskt. Men skiten får inte plats i min plånbok dock. Problem.


Och vad mer? Fick ett sms av mitt gamla sommarjobb igår. Åsbacka, ett äldreboende! De skrev att mötet var inställt och att mitt schema skulle ligga i facket. Jag blev lite förvånad och svarade:

" Jag har inte fått min lön på flera månader! Kanske kan det bero på att jag inte har jobbat på Åsbacka på över ett år. Men tack för informationen endå! Mvh/ Vanja Abrahamsson"

Svaret som kom efter det förvånade mig lite mer.

"Hejsan Vanja! Du kanske inte har fått lön för att du varit sjukskriven? Kan det bero på det? Tala med Bettan på lönekontoret"

Öhh. Svarade igen:

"Då säger jag upp mig! Med omedelbar verkan! Nej, men jag har inte jobbat på Åsbacka på över ett år, och då var jag sommarvikarie. Har ingen lust att åka 80 mil för ett möte som inte ens berör mig hehe. Mvh/ Vanja Abrahamsson"

Svar igen:

"haha, nu vet jag vilken Vanja du är! Sorry!"


Vad har de för koll egentligen? Men hade varit kul om de satt in lite lön på mitt konto dock. Jag hade inte klagat. Var kanske dum som inte tog kontakt med Bettan på lönekontoret endå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0